piątek, 17 lutego 2012

Majka na Dzień Kota

     Od sześciu lat, właśnie 17 lutego, w Polsce obchodzony jest Dzień Kota. Trochę dziwne święto, ale czy kot na nie sobie nie zasłużył? Wszak jest już z człowiekiem od ok. 6 tysięcy lat. A tak naprawdę co o nim wiemy? Chodzi własnymi ścieżkami, lubi być niezależny, gdy jest zadowolony, mruczy, czarny - przynosi pecha (ja w to nie wierzę) i jeszcze jedno - lubi być fotografowany. Tę ostatnią właściwość wykorzystałem i naszemu futrzakowi zrobiłem niejedno zdjęcie. Majka - bo tak ma na imię - najbardziej związana jest z moim teściem. Chodzi za nim krok w krok, przymila się i robi masaże, wskakując na plecy. Jest też bardzo praktyczna. Najbliższa okolica jest wolna od myszy. Najważniejszymi zajęciami Majki jest codzienna dokładna toaleta i dbanie o urodę (wiadomo - kobieta) oraz drzemki. Lubi spać z królikiem.
     Na zdjęciach poniżej, Majka w różnych pozach i okolicznościach: sama, w cieniu fotografującego i w towarzystwie swojego przyjaciela - Bazyla.


dzień kota, zdjęcie kota, kotka, nietypowe święta

dzień kota, Majka, zdjęcie kota, oczy

cień, kot, fotograf, zwierzęta domowe

kot, trawnik, święto kota, pozowanie

rampa, kot, odpoczynek, kotka

pies, kot, Majka, Bazyl, odpoczynek, zwierzęta

drzwi, pies, kot, kwiaty, schody

Z cyklu podglądanie przyrody - post: Pływanie synchroniczne

26 komentarzy:

  1. kochane zwierzęta bym tylko tuliła

    Witam cieplutko!
    Z dzisiejszymi pozdrowieniami
    przesyłam Tobie uśmiech radosny
    bo dni są coraz dłuższe...
    a to znak, że coraz bliżej do wiosny!
    Przyjemnego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  2. ...śliczna Majka, a ostatnia fotografie mnie wręcz rozczuliła...w moim domu rodzinnym była kocica i pies, oboje od małego chowani razem i niestety nigdy nie dogadali się...podczas pierwszego spotkania kotki z psem , kotka była górą...machnęła pazurem po oczach psa i odtąd omijali się szerokim łukiem...nawet zabawnie to wyglądało, kiedy udawali oboje , że siebie nie widzą:)

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobnego psa pamiętam z dzieciństwa... Boję sie psów, ale mam słabość do jamników i takich pięknych jak Twój... Jest przepiękny! Ładne imię Bazyl.
    Kocurka prześliczna!
    Moje kocury uszczęśliwiają sąsiadów, bo też lubią myszy :)
    W Szwecji Dzień Kota wypada jesienią...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne zdjęcia i pies z kotem żyją w zgodzie. Na innych blogach są różne zabawy, polegające na umieszczeniu swojego posta u nich. Z Twoim obecnych mógłbyś "iść" do logu " DogDaze" link - http://kit-dogdaze.blogspot.com/. Jak masz ochotę, to zajrzyj tam :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. :-) dodanie zjedzonej litery : jest - logu, winno być - blogu. A jadłam już śniadanie, widocznie za mało :-))). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Znowu deaktualizuje się przysłowie "żyją jak pies z kotem"... . Piękna ta Twoja Majka. I cudny Bazyli. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  7. Majka, toż prawdziwa dama, delikatna, elegancka,( w ślicznym futerku) piękna, przyjazna.
    Mówi się : "Żyją jak pies z kotem".
    A Bazyl żyje z Majką w symbiozie.Tylko zazdrościć takiej przyjaźni.
    Zdjęcia prześliczne.
    Serdecznie pozdrawiam.
    Sara-Maria

    OdpowiedzUsuń
  8. Twój kot Majka jest unikatowy. Nigdzie nie widziałam by kot wylegiwał się z psem. A swoją drogą przepięknego masz kota, a właściwie kotkę. A i pies jest niczego sobie. Imię Bazyl świetnie do niego pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wybitnie wdzięczne zwierzaki (przynajmniej do zapozowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładna z nich para:)
    Ale, ale - życzenia wszystkiego dobrego i najlepszego dla Majki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna ona i on... podoba mi się! podrap za uszkiem :*

    OdpowiedzUsuń
  12. I love your blog and your pets are beautiful. My grandparents were from Poland!
    ~K

    OdpowiedzUsuń
  13. Schöne Bilder von den beiden Freunden.

    Gruß
    Noke

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudna Majka!Ostatnie zdjęcie rozczulające :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Na wstępnie serdecznie Cię pozdrawiam.
    Majka jest cudowna. Mojego Miśka mamusia spała w objęciach takiego wilczura. Gdy się razem wychowują ludzie powiedzenia mają się bardziej do ludzi niż zwierzaków.
    Nie rozumiem tylko tego snu z królikiem. Mimo pacyfistycznego nastawienia mojego kociambra Gizo, królik mojej córki wyprowadzał wszystkich z równowagi. Mimo, że z pozoru taki słodki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne zdjęcia, ja mam dwa koty i też umieściłam na blogu zdjęcia:)są kochane:)

      Usuń
  16. Piękny kot, ale najlepsze zdjęcie według mnie to to, na którym śpi z owczarkiem niemieckim ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A mi się bardzo podoba trzecie od końca zdjęcie, i zmarszczona kocia brew ;)
    Bardzo zacny model :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kotki są bardzo fotogeniczne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja lubię zarówno koty jak i psy ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo podobny kot przychodził do mnie na działkę...pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Lovely pictures , cats are so special !

    OdpowiedzUsuń
  22. Widzę, że masz kota i psa. Miło jest być tolerancyjnym dla siebie. Mamy kota brytyjskiego gatunków. Dopiero w domu i jest wielkim próżniak. Uwielbiam koty, bo od ich charakteru. Mają swój własny osąd. Są gwiazdy. Lubi się przytulać. Ona nie lubi fotografowania aparat.
    Fotogrfií seria z ptakami w podajnikach jest miłe. Głównie, że przetrwać mrozy w porządku. Z poważaniem, Piotr. Mieć spokój w przyszłym tygodniu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Przyjaźń kota z psem... piękna jest!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawianie komentarza i zapraszam ponownie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.