wtorek, 10 stycznia 2012

Sanssouci (Sans souci)

     Rokokowy pałac Hohenzollernów w Poczdamie odwiedziliśmy we wrześniu. Pogoda była piękna, a budowla wyglądała imponująco. Szczególnie podobało nam się otoczenie, gdzie do woli można było robić zdjęcia. Ogrody tarasowe kipiały bujną zielenią, a pawilon chiński obfitował w rzeźby złotych postaci.  Przy pawilonie tzw. kratowym , który znajdował się przy wejściu  do zespołu parkowo-pałacowego, "pozowała" mi jakaś orientalna pani. Niestety wewnątrz pałacu był zakaz fotografowania.


Niemcy, pałac, Poczdam, Hohenzollern

Poczdam, Niemcy, Sanssouci, atrakcje

niemieckie atrakcje, zwiedzanie, pałac, Poczdam

zabytki Niemiec, pałac, zwiedzanie, Hohenzollern

zwiedzanie, Niemcy, Poczdam, atrakcje

Niemcy, atrakcje, pałac, Poczdam

ogród, kwiaty, rośliny, Poczdam

Poczdam, Niemcy, zwiedzanie, atrakcje

w Niemczech, Poczdam, pałace, zwiedzanie

zwiedzanie, Poczdam, Sans souci, Niemcy

sztuka, Poczdam, złoto, Niemcy

zabytki Niemiec, Sanssouci, Poczdam

Poczdam, zwiedzanie, atrakcje, rośliny

Sans souci, Poczdam, Niemcy, atrakcje

A może zobaczysz również Bastei w Szwajcarii Saksońskiej


18 komentarzy:

  1. Pięknie tam. Była śliczna pogoda, więc spokojne można było zobaczyć ciekawy ogród. Bardzo ładne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zauważyłam tam panie z pieskami, można spacerować tam z pupilami?
    Jeśli tak jestem pod wrażeniem.
    A pod większym wrażeniem jestem oglądając zdjęcia,te ogrody cudowne! Reszta jeszcze piękniejsza.
    Nie aż tak daleko od Polski więc warto się wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny ogród. Przypomina mi zupełnie ogrody Belveder w Wiedniu. No i jak zwykle świetne zdjęcia. A pani orientalna - zaiste bardzo interesująca. Pozdrawiam serdecznie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne miejsce, pięknie wyglądają te budynki w słońcu, ogród też.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie miejsca. Te zadbane ogrody, małe pałacyki i złocone posągi. Mogę tam przebywać godzinami. Ładnie pokazałaś to miejsce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bylam tam w 1991 roku, czyli juz 20 lat temu, bylo tak samo pieknie i robilo wrazenie na nas...tylko miasto bylo jakby w rozkopach..chociaz widac bylo jego potencjalne piekno..ciekawa jestam jak wyglada teraz. Dzieki za piekne zdjecia, ktore poruszyly moja pamiecia. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie, muszę się kiedyś tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super,ciekawe miejsca pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Przebogato...pięknie!

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudownie i na pewno pięknie jest tam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne zdjęcia. Gdybyś zamieścił ich 150 w trzech etapach to byłaby dla nas wspaniała gratka. Miałam tam być we wrześniu, niestety wyjazd nie doszedł do skutku.
    Teraz widzę co straciłam, ale może nie całkiem, bo w tym roku mogę się przecież tam wybrać.
    Serdecznie pozdrawiam
    Sara-Maria

    OdpowiedzUsuń
  12. Do Sary-Marii. Bardzo dziękuję za wszystkie miłe Twoje komentarze na moim blogu. Niestety, nie mogę zrewanżować się tym samym, ponieważ mam problem z wysyłaniem komentarzy do platformy blogowej bloog. Po wpisaniu tekstu wciskam "Wyślij" i... pojawia się białe tło przeglądarki. Próbowałem z Explorera, Chrome i Opery. Tylko dwa razy jakoś się udało. Nie wiem, w czym tkwi problem. Może jeszcze ktoś ma podobne doświadczenia?

    OdpowiedzUsuń
  13. Tojav, też tak miałem. Problem znikł, jak przestałem wpisywać adres mojej strony. Teraz podpisuję się tylko nickiem i komentarze się zapisują. Spróbuj, może zadziała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Za oknem deszcz,a ja ...
    Zapewne jak Ty czekam na słoneczko...
    Więc przesyłam życzenia oby pojawiło się jak najszybciej ...
    I twarz promieniami ciepłymi nam oświetliło...
    Rozpocznij nowy każdy dzień z uśmiechem na twarzy...

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciao Tojav, che posti meravigliosi sei bravo a fotografare, ti volevo ringraziare per la visita al mio blog sei molto gentile.
    A presto.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniała wycieczka, ciekawe miejsce!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawianie komentarza i zapraszam ponownie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.