niedziela, 14 sierpnia 2011

Pasikonik zielony - prawdziwy klejnot

     Pasikonik jest podobny do liścia i trudno go zauważyć wśród zieleni. Ten jednak przyszedł na już opustoszałą część naszej działki. Trochę się kręcił i wcale nie był zaniepokojony moją obecnością. Jak się po chwili okazało, była to samiczka, która za pomocą pokładełka złożyła jaja do pulchnej ziemi, co widać na ostatnim zdjęciu. W książce o owadach przeczytałem, że tych jajeczek może być około stu i przetrwają one zimę, by w maju następnego roku mogły wykluć się z nich młode osobniki. Małe larwy żywią się najczęściej mszycami, starsze larwy i dojrzałe pasikoniki zjadają większe ofiary takie jak na przykład gąsienice i motyle. Pasikonik zielony jest wszystkożercą, więc zjada też pokarm roślinny. Może także ugryźć człowieka, jeżeli ten będzie go brał do ręki.


Jak samica pasikonika zielonego składa jaja?

na świeżo przekopanej ziemi

pasikonik zielony

pasikonik zielony

rozmnażanie pasikoników

     Pasikonik zielony (Tettigonia viridissima) - jest dużym owadem. W sierpniu samce i samice często zmieniają miejsce swojego pobytu, ponieważ szukają dobrych miejsc do polowań i rozrodu. Pasikonik jest drapieżnikiem, zjada inne owady. Chętnie odżywia się również pokarmem roślinnym. Kiedyś zerwałem porcję owoców dzikiej róży, bo planowałem z niej zrobić jakieś przetwory. Zerwane owoce zostawiłem w pojemniku na trawie. Po kilku chwilach zjawił się pasikonik i zaczął nagryzać kuleczkę róży. W ogóle nie reagował na moją obecność i buszował w owocach bardzo długo. Skorzystałem z okazji i zrobiłem zielonemu żarłokowi kilka zdjęć. 


Czym odżywia się pasikonik zielony?

pasikonik zielony

Co je pasikonik zielony?


Zapraszam też do obejrzenia posta: Spotkanie z szablakiem


7 komentarzy:

  1. Śliczny, zielony, mnie jeszcze nie odwiedził :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z Ciebie jest dobry obserwator. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zdjęcia. Dzięki za komentarz na moim blogu, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowicie piękne zdjęcia!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. czy ktoś mi odpowie,dlaczego pasikonik stracił obie duże nóżki ?Mieszkam na 1 piętrze.Rano pod parapetem zobaczyłam siedzącego na podłodze pasikonika.Delikatnie przy pomocy kartki papieru wypusciłam zwierzątko na balkon i widziałam jak pofrunął.Wróciłam do pokoju aby podlać kwiatka na parapecie i zdziwiłam się że leżą tam dwie zgięte wpół małe zielone trawki.Przecież mój kwiatek nie gubi takich liści.Chciałam je złapać palcami ,ale jedna trawka zaczęła się ruszać,trochę mnie to przestraszyło,ale zaraz skojarzylam to z pasikonikiem.Nie przyjrzałam mu się dokładnie więc nie wiem czy to na pewno jego nózki.Tylko dlaczego je stracil?Ja na pewno mu w tym nie pomogłam,a mieszkam sama więc co się stalo?Nóżki na parapecie,a reszta pasikonika na podlodze pod tym parapetem.Kto mi da sensowną odpowiedz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasikoniki są niezwykle agresywne kiedy rywalizują o względy samicy. Potrafią rywalowi odgryźć koniczyny. Możliwe, że biedny pasikonik przysiadł u ciebie po zaciekłej walce, koniczyny były mocno nadgryzione i akurat tam odpadły, w tym miejscu.

      Usuń

Dziękuję za pozostawianie komentarza i zapraszam ponownie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.