czwartek, 27 marca 2014

Tu spoczął Napoleon

     W paryskim Pałacu Inwalidów spoczywają doczesne szczątki Napoleona Bonaparte, które w 1840 roku zostały sprowadzone z Wyspy Św. Heleny. Ciało umieszczono w sześciu trumnach: z cyny, z mahoniu, dwie kolejne wykonane zostały z ołowiu, następna z hebanu i ostatnia, z czerwonego porfiru. Ceremonia pogrzebowa miała miejsce 2 kwietnia 1861 r. Całość można zobaczyć z okrągłego balkonu otaczającego trumnę. Moje zdjęcia są  nieco archiwalne, ale pomyślałem, że warto je umieścić na blogu. 


Napoleon, budowle, Paryż, Francja

Paryż, Francja, pałac, grób

paryskie pałace, tajemnice, Napoleon

Francja, pałac, Napoleon

akwatinta, Salathe, Paryż, Francja

Friedrich Salathe (Pałac Inwalidów - dawna grafika francuska (1833) (akwatinta). Źródło: Polona (domena publiczna)





Podobny wpis na blogu Koło domu: Paryż - ludzie


13 komentarzy:

  1. Warto, bo nie wszyscy wiedzą gdzie jest pochowany Napoleon. pamiętam, że mnie tez to zaskoczyło, choć pewnie wiedziałam. Pamiętam,że z góry się patrzy a na zdjęciach widzę ludzi na dole.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piszemy i mówimy Pałac, a przecież to kościół. Miejsce warte odwiedzenia a sam grobowiec robi duże wrażenie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Beautiful building, great photos.

    OdpowiedzUsuń
  4. ...w przepychu spoczął jak na niego przystało! :)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bogato, aż kapie tym złotem. Ale skoro to Napoleon...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pałac Inwalidów robi ogromne wrażenie, już dawno tam nie byłam, więc fajnie jest sobie przypomnieć to piękne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowita trumna.
    Prawdę mówiąc, nigdy specjalnie nie interesował mnie temat Napoleona.
    Ostatnio wpadło mi w dłonie kilka filmów na jego temat, a teraz Twój wpis... Nic się nie dzieje bez przyczyny. :) Pewnie to znak, że mam się zebrać i tam pojechać. :)
    pozdrawiam wiosennie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Patrząc na zdjęcia...faktycznie wszystko jest, aż za bardzo luksusowe...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam. Więc warto było zajrzeć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. To miejsce robi wrażenie. Ten kościół powstał z polecenia Ludwika XIV. Ten król uwielbiał luksus.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawianie komentarza i zapraszam ponownie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.