piątek, 17 czerwca 2011

Podczas wyrywania kopru

     Na naszej działce zbierałem młody koper do zamrożenia i wyrywałem już wyrośnięty. Ten pozostał z samosiejek i miał być wysuszony. No i odkryłem na nim piękną gąsienicę. Jak widać na fotografii była zielono-czarna i miała pomarańczowe plamki. Znalazłem na Wikipedii zdjęcie podobne do mojego i wynika z niego, że jest to gąsienica pazia królowej. Na fotografii widoczne są trzy pary odnóży i pięć par posuwek (jedna znajduje się na końcu ciała). Niestety, nie mam jeszcze w swej kolekcji zdjęcia dorosłego pazia królowej. Może tego lata uda mi się go "upolować".


polskie motyle, paź królowej, fotografie przyrodnicze

Zapraszam również do obejrzenia posta o motylach: Na skrzydłach motyli


3 komentarze:

  1. Mnie też się nie udało jeszcze upolować pazia królowej, przelatuje nieraz ale nie chce usiąść i pozować :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne zdjęcie i na pewno jest to gąsienica paź królowej.Mnie też się nie udało jeszcze ale wszystko przed nami:)trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie kolorowa :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawianie komentarza i zapraszam ponownie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.