poniedziałek, 23 września 2013

Dom Nad Wodospadem - Międzygórze

     Gdy wyjeżdżamy gdzieś do mniej lub bardziej znanej miejscowości wypoczynkowej w Polsce, zawsze mamy dylemat, jaki hotel, pensjonat, czy prywatną kwaterę wybrać. W Międzygórzu jest sporo miejsc noclegowych i wiele z nich już sprawdziliśmy. Nie trafiły się złe, ale nie wszystkie z nich były z tzw. klimatem. Tym razem zdecydowaliśmy się na Dom Nad Wodospadem. Dwuosobowy pokój z łazienką zamówiliśmy telefonicznie i gdy przybyliśmy na miejsce, klucz w recepcji już na nas czekał. Szybkie formalności i byliśmy w naszym pokoju. Przy uchylonych oknach słychać w nim było szum wodospadu Wilczki na rzece o tej samej nazwie. Tuż obok, w letnim ogródku, odbywał się właśnie koncert bluesowy. Trwał aż do zmroku, ponieważ słuchaczy nie brakowało. Wieczór był ciepły i przyjemny. Od grillowni dochodził kuszący zapach mięs i ryb przyrządzanych na prawdziwym drewnie bukowym. To nie to samo, co brykiety kupowane w różnych marketach w workach. Z takiej okazji musieliśmy skorzystać, zamawiając kiełbasę w zestawie z chlebem i ogórkiem. Pycha.
    Dom Nad Wodospadem dysponuje 50 miejscami noclegowymi, jest też taras, wspomniany ogródek letni z grillem i mini placem zabaw dla dzieci oraz strzeżony parking. W pokojach jest możliwość skorzystania z bezprzewodowego internetu. W restauracji, znajdującej się na parterze można zamówić śniadanie czy obiadokolację. My skorzystaliśmy z tej pierwszej opcji i byliśmy zadowoleni. Dobre jedzenie, sprawna i miła obsługa sprawiała, że dzień mogliśmy rozpocząć dobrze. To miejsce Międzygórza jest również znakomitym punktem wypadowym w różne miejsca Kotliny Kłodzkiej. Można stąd pojechać choćby do Długopola Zdroju, Bystrzycy Kłodzkiej, Międzylesia, Nowej Wsi... Miłośnicy górskich wędrówek rozpoczynają tu swoje wędrówki na Śnieżnik, Górę Igliczną, Jaworową Kopę, czy Czarną Górę. Do Czech jest również blisko.
     To nie jest tekst reklamowy, choć może tak wyglądać. Po prostu chwalę to, co mi się podoba. Oczywiście, kto szuka luksusów, nie znajdzie ich w Domu Nad Wodospadem. Jest tu skromnie, czysto, rodzinnie, a ceny są bardzo przystępne. To miejsce dla prawdziwych turystów. 


noclegi, góry, Wilczki, hotel

grill, Międzygórze, gdzie zjeść w Międzygórzu, Nad Wodospadem, Wilczki

rzeka Wilczka, Międzygórze, góry, Kotlina Kłodzka

Dom nad Wodospadem, występ, śpiew, piosenki

hotel, restauracja, Międzygórze, noclegi



Podobny post na blogu Koło domu: Międzygórze - tu spacerowała królewna Marianna Orańska

21 komentarzy:

  1. Cenne dane, takie miejsca trzeba propagowac, ja tez takie lubie, nie potrzebuje luksusow ale cieplo tchnace od gospodarzy, miejsca z klimatem, milych pomieszczen i restauracji, zapamietam to miejsce, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Miejsce jest bardzo malownicze. Co prawda nie spałem w środku, ale z restauracji korzystałem. Prawdziwa atrakcja to wspomniany wodospad udostępniony do spacerowania. Teraz nie jest już tak wysoki, jak dawniej, ale na pewno zasługuje na odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam...a sądząc z Twoich zdjęć Tojav...tam musi być pięknie...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od lat jeżdżę po naszym kraju, bo uwielbiam wypoczywać w Polsce. Mamy tak wiele wspaniałych miejsc godnych odwiedzenia. No i wszystkie możliwe krajobrazy z pustynią (Błędowską) włącznie. Choć na zagranicznych wojażach też bywałam, to jednak największy sentyment mam do "polskiej ziemi".
    I ostatnio pokazałam Twój blog znajomym, którym znudziły się tropiki. Dotychczas gardzili "polską przeciętnością", ale po obejrzeniu Twoich zdjęć... cóż... Zmienili zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też lubię takie miejsca... a szczególnie w Międzygórzu... :-)
    Czasami/przeważnie też wolę skromnie i bez luksusów - ale klimatycznie.
    Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że podałeś nazwę hotelu. Jest sprawdzona i to jest najważniejsze. Nie potrzebuję luksusów. W moim przypadku jest to miejsce wypadowe...
    Lubię w weekendy wyjeżdżać w Polskę. Staram się jechać, kiedy jest przewidziana pogoda. Chociaż na miejscu czasem różnie bywa...
    Znam Międzygórze, może kiedyś skorzystam.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie byłam tam, ale prezentuje się interesująco. Szkoda, że nie prezentujesz miasta/miejsca gdzie ja byłam (śmiech) powspominałabym sobie. A swoją drogą, to ja uwielbiam Twój blog głównie ze względu na mądre i piękne, a jednocześnie naturalne zdjęcia. Potrafisz w nich ujawnić głębię i to jakim jest dane miejsce (jego duszę). Tak trzymać!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wcześniej tam nie byłam, ale moja siostra bardzo zachwycała się tym miejscem. Patrząc teraz na zdjęcia widzę, ze jest to miejsce warte odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  9. ...przyjemnie, swojsko, tanio, dlaczego nie reklamować?:)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Powspominalam...
    Pieknie tam jest...
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
  11. Hello,
    a place peaceful and so quiet... always find your beautiful posts so inspirational!
    Greetings from far Argentina *:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za wspaniały opis, piękne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniała wyprawa, wspaniałe miejsca:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolejne warte odwiedzenia miejsce na mapie. Pisanie o kiełbaskach i innych przysmakach z grila jest prowokacyjne. Musisz wziąć to pod uwagę, że ktoś może to czytać przed obiadem :)
    Urocze miejsce - zanotowałem :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię Międzygórze, to miejsce, jakich u nas mało, warto promować.

    OdpowiedzUsuń

  16. Jak najbardziej popieram, warto podzielić się sprawdzoną miejscówką :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tez tam kiedys byłam, bardzo mi sie podobalo, ale moje miejsce noclegowe było w schronisku obok Lądka Zdroju. W kazdym razie cala Kotlina Klodzka jest ciekawa i warta dokladnego spenetrowania :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Passei para uma visita.
    Lugar lindo, calmo, rodeado pela natureza.
    Belas fotos!!!


    ¸.•°♡彡Ótimo sábado!
    ♡♫° ·.Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    ¸.•°❤❤⊱

    OdpowiedzUsuń
  19. Widzę, że miejsce całkiem przyjemne. I sprawia wrażenie przytulnego. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Duma mnie rozpiera, ze jest mi dane mieszkac w Kotlinie Klodzkiej:)) Pozdrawiam i zapraszamy w nasze gorki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawianie komentarza i zapraszam ponownie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.