niedziela, 22 października 2017

W mieście Krzywej Wieży

   W Polsce jest kilka takich miejsc, gdzie można znaleźć budynki odchylone od pionu. Toruń i jego krzywą wieżę odwiedziłem wcześniej. Natomiast tego lata wspiąłem się na najbardziej zakrzywioną budowlę w naszym kraju - Krzywą Wieżę w Ząbkowicach Śląskich. Po zakupieniu biletu wstępu wyruszyłem w drogę, by pokonać 139 schodów i wcale nie czułem tego, że ząbkowicka budowla jest odchylona od pionu o 2,14 m. Po złapaniu oddechu na szczycie wieży, mogłem z wysokości 34 m podziwiać miasto i jego okolice. Zdjęcia poniżej. Pamiątką z pobytu na wieży jest znaczek turystyczny, który uzupełnił moją kolekcję. 




















Zobacz również: 


                

                

6 komentarzy:

  1. Obie wieże znam i je zwiedziłem, to wspaniałe zabytki naszych polskich miast.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że w Ząbkowicach Śląskich jest krzywa wieża.
    Tę z Torunia znam doskonale - można ją osobiście sprawdzić.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta wieża to prawdziwa atrakcja Ząbkowic Śląskich, ale nie jedyna. Warto pospacerować po mieście i obejrzeć pozostałe zabytki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż dziw bierze, że jeszcze nie byłem na rowerowej wyprawie na Dolnym Śląsku. Muszę sobie zorganizować jakąś wyprawę w tamte rejony.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłem, zachęcająco przedstawiłeś, zwłaszcza te widoki na okolice... A i sama budowla, ciekawa. Znaczki zbieram tylko z zamków, schronisk i bacówek, ale może dało by się podciągnąć?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie piękne widoki na okolicę.
    Chętnie tam zajrzę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawianie komentarza i zapraszam ponownie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.